Dreamwalk

“Nocturne” Painting: Oil, Acrylic on Canvas. Size: 240 W x 120 H x 5 cm
“Spring” Painting: Oil, Acrylic on Canvas. Size: 120 W x 120 H x 5 cm
#04 Landscape” Painting: Oil, Acrylic on Canvas. Size: 200 W x 100 H x 5 cm

Wystawa pt. “dreamwalk” w Galerii BWA Sanok / Exhibition “dreamwalk” at the Gallery BWA Sanok

Wystawa / Exhibition: 07 – 30. 09. 2018r.
Galeria BWA Sanok / Gallery BWA Sanok

O czym marzymy dzisiaj, gdzie prowadzą nas nasze fantazje? Marzenia biegnące ku przyszłości w obszarze wyobraźni dają nadzieję. Myślimy o wyidealizowanym świecie, oczekujemy spełnienia naszych pragnień, projektowanej rzeczywistości. Gdy sięgamy w przeszłość, wydeptujemy i rekonstruujemy po śladach obrazy, by znów powrócić do tego niezwykłego stanu, jaki znaliśmy kiedyś, marzymy o tym co znajome, niezapomniane, ale ukryte. Marzenie powrotu do dzieciństwa, znaczenia przeszłości, często tak samo wyidealizowanej, jak fantazyjne wyobrażenie przyszłości.

Intymne marzenia pozwalają na nieocenzurowane życie i emocje, mając moc zawieszenia czasu. Niezależnie od tego, czy powracamy czy dążymy, to właśnie teraźniejszość wydaje się nam bardziej odległa. Gdy marzymy, możemy poczuć się jak w bajce, nieograniczonej poziomami inspiracji. Wystawa dreamwalk staje się podróżą ku przyjemności, lekkim wspomnieniom, otulającym nasze zmysły w puchate chmurki. Mała dawka nostalgii, pozbawiona ckliwego sentymentalizmu. Idziemy ścieżką naszych fantazji, mijamy zielone pagórki, wąskie drogi wyznaczone serpentynami linii, dynamiczną formą malarską, aż po horyzont. Język obrazów budują linie i kolor. Intuicja z podświadomością prowadzą nas ku obrazom i bliskim skojarzeniom, niezależnie od faktu, iż  malarstwo abstrakcyjne nie odzwierciedla realistycznie przedmiotów świata rzeczywistego. Marzenia i wspomnienia raz bardziej intensywne, czasami delikatne jak mgła,  jak widoki na płótnach, rozbrajają tkwiącą w nas tęsknotę.

Zaskakujące elementy i instalacje towarzyszące wystawie pozwalają głębiej zanurzyć się w materię obrazu, która staje się bliższa rozpoznawalnej rzeczywistości, ale i marzeniu zarazem. Obrazów dotykamy wzrokiem, a przedmioty towarzyszące poszczególnym cyklom, niejako substytuty, pozwalają na więcej: na poczucie dotykiem, smakiem tej malarskiej materii. Widz zostaje wciągnięty w zabawę, poddaje się jej bez skrępowania i rozmyślania nad sztuką, którą „powinien” zrozumieć, zamiast poczuć. Emocje i wyobraźnia wystarczą, aby dać się uwieść i poddać marzeniu.